Jak se dožít dlouhého věku?

Podle údajů z roku 2010 zveřejněných Japonským Ministerstvem Zdravotnictví Práce a Sociálních Věci, je průměrná délka života japonských žen trochu přes 86 let. Již více než 25 let, se japonské ženy dožívají nejdelšího věku na světe. Existuje mnoho faktoru proč tomu tak je, ale není pochyb o tom, že jeden z hlavních faktoru je jedinečná japonská strava. Strava je absolutním základem zdraví a života, nemusíme zdůrazňovat, že základem japonské stravy je samozřejmě japonská rýže. Celoročně člověk v Japonsku  spotřebuje průměrně přibližně 55 kg kvalitní japonské rýže. 

     Japonská rýže je základní potravinou v Japonsku a její každodenní konzumace vede k lepšímu zdraví. Japonská rýže obsahuje různé důležité živiny ve vyváženém poměru. Je bohatá na sacharidy, které jsou zdrojem energie, a také obsahuje rostlinné bílkoviny, které jsou také důležité k zdravé funkci celého těla. Japonská rýže obsahuje také celou řadu důležitých vitamínu a hlavně vápník, které udržuje tělo v dobré kondici. Je velice bohatá na vlákninu, která je nazývána superpotravinou, a má menší obsah lipidů, o kterých se říká, že kvůli nadměrnému příjmu způsobují onemocnění souvisejícím se životním stylem. Tato vynikající nutriční rovnováha je jednou z charakteristik rýže. Japonská rýže je také zdravější než jiné druhy rýže. Je méně kalorická a má vyšší obsah vlákniny a také obsahuje více vitamínů a minerálů než jiné druhy rýže. Díky tomu je skvělou volbou pro ty, kteří hledají zdravou alternativu k zdravému stravování a životního stylu. 

Japonská rýže má kromě dobře vyvážené výživy mnoho dalších atraktivních vlastnosti. Za prvé má lehkou chuť, takže se hodí k jakékoliv příloze. V Japonsku se rýže nazývá “gohan” a přílohy z masa, ryb a zeleniny se nazývají “okazu”. Gohan je základní součástí každého jídla a vždy je středem. Japonská strava je dobře vyvážená. Rýže se kombinuje s s různými přílohami jako například se zeleninou nebo netučným masem, rybou apod., které dodávají potřebné minerály a vlákninu. 

   Důležitou zajímavostí japonské rýže je že  zůstavá v stejně formě a rozkládá se pouze až při stravování což zaručuje že rýže dlouho vydrží v organismu a člověk ma pocit sytosti po velice dlouho dobu po její konzumovaní. Protože “gohan” se dělá z celých zrn rýže, takže po jeho stravě trvá mnohem delší dobu než se v těle dokonale rozloží a dodává pocit sytosti. Oproti tomu chléb používá jemně zpracovanou pšeničnou mouku, takže tráví v žaludku mnohem méně času než rýže. Jinými slovy, po chlebu jsme rychle hladoví a po rýži se cítíme déle nasycení. Dá se tedy říci, že rýže je základní potravina vhodná při dietě, protože zasytí mnohem více než chléb. Vzhledem k tomu, po uvaření v rýži zůstává 60 procent vody. Když zkonzumuje 200 gramu rýže, v přepočtu praktický zkonzumujeme pouze 80 gramu. Japonská rýže se doporučuje pro dietu a zdravou stravu, protože je nizkokalorická. Proto je rýže ideální pro dietu a svým obsahem také vylepšuje celkové zdraví, funkci organismu a i dokonce plet. 

     Dobře vyvážená strava pomáhá předcházet nemocem souvisejícím se špatnou stravou a se špatným životním stylem, jako je třeba metabolický syndrom a vysoký krevní tlak.      V Japonsku mnoho lidí staršího věku také raději konzumují neleštěnou hnědou rýži, to znamená neloupanou, která je ještě více zdravější než bílá rýže, protože obsahuje mnohonásobné více vláknin, vitamínu a nutričních prvků, které zlepšuji celkovou zdravotní situaci lidského organismu.