Jak často jedí Japonci rýži?

Rýže hlavní součást Japonské gastronomie. Jak často Japonci jedí rýži?

     Procházením centrem Tokia nebo na vesnicích v Hokkaidó, zjistíte že Japonci jsou velice štíhlý. Těžko spatříte někoho kdo je obézní. I starší lide které už jsou v důchodu jsou velmi štíhlý a velice aktivní. Naproti Evropanům, kteří mají problémy s nadváhou a obezitou, v Japonsku tento problém lidé nemají. Otázka zní proč tomu tak je?

     Jedné z největších důvodu je samozřejmě jídlo. Základem každého japonského jídla je rýže. Rýže se ji minimálně jednou denně ale mnoho lidí jedí rýži dvakrát nebo i třikrát denně. Japonská rýže je méně kalorická a obsahuje hodně vláknin, minerálu a vitamínů základ k zdravému a dlouhému životu. Rýže je základem každé zdravé japonské stravy, která je velice vyvážená a vyhýbá se nezdravým a vysoce kalorickým jídlům. I když ráže je na stole skoro každý večer, Japonci nejedí stejná jídla ale strava a kompozice jídel se mění a jídlo je velice vyvážené a všestranné, zahrnující sacharidy, živočišné bílkoviny, rostlinné bílkoviny, zdravé tuky, vitamíny a minerálu. Skoro vůbec se nepoužívá cukr a minimalizuje se použiti soli. Ale vždy je na stole rýže - základ japonské gastronomie.  

     Rýže je absolutním základem a důvodem proč lidé v Japonsku se dožívají zdravého dlouhého věku, v průměru muži 81 let a ženy až dokonce  87 let. V Japonsku se rýže podává vařená, samozřejmě bez másla a oleje. Je méně kalorická ale obsahuje velké množství vláknin, minerálů a vitamínů. Nejenom že je velice výživná ale také napomáhá k regeneraci pokožky, a dodává pleti důležité vitamíny a minerály, které ji omlazují a dodávají ji svěží a mladý lesk. Proto je velice těžké uhodnout správný věk Japonců protože vždy vypadají tak mládě. 

 

     Rýže se v Japonsku ji denně. Snídaně je v Japonsko absolutně zásadní a lidé snídani považuji za jeden z nejdůležitějších jídel. Snídaně se skládá s několika pokrmů, samozřejmě rýže, ale také vajec, ryby, miso polévky, mořské řasy, čerstvé a nakladené zeleniny a zeleného čaje. Tato zdravá snídaně dodává lidem sílu a energie na celý den. Jak už se zmínili, rýže je hlavním zdrojem sacharidů. Lidé v Evropě mají tendenci jíst pečivo a další zdroje sacharidů vyrobených z mouky která je rychle stravovatelná a nenasyti je tak jako rýže. V Japonsku lidé jedí rýži denně, nejenom k obědu nebo večery ale tako mnohem i ke snídani. Rýže je mnohem energetičtější a nasytí mnohem více než chleba, pečivo nebo pasta. Rýže se v Japonsku vaří bez samozřejmě bez másla a soli, je základní potravinou a jeden z hlavních důvodu proč lidé jsou tak štíhlý a vypadají tak mládě.  

     V Japonské kuchyni se používají čerstvé suroviny které jsou právě v sezóně. V zimní sezóně se jedí tradičně  ryba, maso, polévky a teplé nápoje. Zatímco během letní sezóny se jedí lehká zdravá jídla, jako jsou mořské plody, studené rameny, studené polévky a zdravé saláty dělané s Japonskách surovin. A rýže je ideálním součástí k těmto pokrmům.  V Japonsku je také dále používá japonský tradiční způsob vaření, který podporuje zdravý a dlouhý život. Skoro vůbec se nepoužívá olej ale suroviny se vaří v páře, nebo způsobem dušení, grilování a když se smaží tak s minimálním olejem. Zelenina se také vaří rychle aby se zachovali její nutriční hodnotu. Všechny tato jídla se jedí na malých tácech aby se lide nepřejídali - jedná se spíše o rituál než hostina důležitý pohled na stravování. A samozřejmě všechna jídla se velice hodí a velmi často jedí společně s rýži takže jídlo je velice výživné a vyvážené. 

 

Japonská gastronomie je v poslední době velice populární na celém světe. Nejenom že je velice chutná ale také se považuje za jednu s nejzdravějších gastronomii na světě. A s Japonskou gastronomii je spjata rýže, které je v Japonsku pěstovaná s velikou péči, zaručující vysokou kvalitu a vynikající chuť.