Od objednávky až k dodání - přes problémy a překážky

Objednávání zboží přes celou Asii a její dodávku až do České Republiky je mnohem komplikované než jsem si mýlel. Samozřejmě že je to můj úplně první kontejner s Japonska, takže člověk je vždycky trochu nervóznější, protože se neví tolik věcí a přidělává mnohem více starosti a obav než člověk asi předpokládal. Samotné objednávaní v Japonsku bylo asi to nejednoduší část tohoto procesu, a to především díky mým zkušeností života v Japonsku. Můj přítel a business partner v Japonsku má velké zkušenosti s importem do Japonska a exportem do Ameriky a Kanady. A moje znalost japonštiny a Japonské kultury taky pomohla. Ale asi všichni víme, že posledních dva tři roky nebyly tak úplné ideální. Nejdříve epidemie, ktera postihla celý svět. A poté válka na Ukrajině, ztížili situaci hlavně v Evropě. A samozřejmě cena dopravy kontejneru s Ameriky a s Asie ohromně stoupnul během tohoto období. Zdálo se že jsem se nerozhodl ten praví čas se vrátit do Evropy. Ale vždy jde o svoji vizi a důvěru v sám sobě. Nakonec se mě podařilo všechno dát dohromady a dostat kontejner s Japonska až do Čech. Během epidemie, ceny kontejnerů neuvěřitelně stouply a vypadalo všechno trochu nezrealizovatelné. Ale nakonec se vše podařilo zrealizovat. A s porovnáním s minulým rokem ceny i dokonce klesly. Jeden 40 stopový kontejner jsem mohl dostat do Čech za trochu méně než 80,000 Kč, skoro poloviční částku o kterou si říkali dopravci minulý rok. Objednávka rýže a jeho nakládka v Japonsku proběhly bez problému. Problémy nastali s příjezdem kontejneru do Německa. V Německa se rozhodli že nejdříve budou stávkovat, a poté se rozhodli že celý můj kontejner budou skenovat. Nejprve stávka a potom skenování zdrželo kontejner o celý týden. Po naložení na nákladní vlak Bremerhaven se dostal vlak až do Mělníka celkem rychle. V Mělníku byl přepravených na náklaďák a vyzvednut řidičem, který odvezl kontejner na Celní Zprávu do Prahy, kde kontejner bohužel zadrželi. Zadrženi bylo zdůvodněno nedostatkem dokladu, které jsem samozřejmě dodal. Po dodání dokladu, se rozhodli že kód na clo na uvedené licenci není zprávy a že chtějí vše překontrolovat. Ale zavolali mě až pozdě odpoledne abych přijel na Celní Zprávu. Což jsem samozřejmě nestihl takže jsem odklad na další den. Celkové dva dni zpoždění a osobně jsem musel zajet na Celni Zprávu abych byl osobně přítomen při otevření kontejneru a jeho kontrole. Celní Zprava odebrala tři vzorky od Koshihikari a Akitakomachi a konečně propustili kontejner s celnice. Takže po více než devět týdnu a dva dni, dorazil kontejner s Japonska do skladu v Táboře. Vykládku kontejneru byla určitě mnohem jednodušší než nakládka. S vykládkou jsem byli hotovi za 75 minut. Nakládka trval půl dne. Ale tato zkušenost mě naučila velice hodně o dovozu věci do Evropské Unie. A konečně můžu začít nabízet Čechům kvalitní Japonskou rýži za rozumnou cenu.